Σε εποχές βαθιάς οικονομικής κρίσης έχει μεγάλη σημασία η ουσιαστική αντιμετώπιση της κακής διατροφής και των φαινομένων υποσιτισμού μαθητών. Η πολιτεία μέσω του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» που υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Αλληλεγγύης και το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε κάποια δημοτικά σχολεία, επιδιώκει τον περιορισμό του φαινομένου προσφέροντας δωρεάν γεύματα στους μαθητές των σχολείων αυτών.
Είναι εύλογο λοιπόν πως το νέο αυτό πρόγραμμα δημιουργήθηκε για να συμβάλλει και να καλύψει ορισμένες αδυναμίες πολλών οικογενειών. Βέβαια ο τρόπος λειτουργίας του είναι ακόμα υπό διερεύνηση καθώς προκύπτουν πολλά ‘’κενά’’ σχετικά με τους χώρους και το προσωπικό.
- Στα σχολεία δεν υπάρχουν ούτε ειδικοί χώροι σίτισης, ούτε ο κατάλληλος εξοπλισμός για να φιλοξενήσει τέτοιου είδους προγράμματα.
- Με τις οδηγίες που δόθηκαν ο χρόνος σίτισης συμπίπτει με το χρόνο λήξης των μαθημάτων. Ποιος λοιπόν εγγυάται την παροχή γευμάτων τηρουμένων των απαιτούμενων συνθηκών υγιεινής;
- Μια τέτοια δράση απαιτεί ειδικό και εκπαιδευμένο προσωπικό, είτε από πλευράς τραπεζοκόμων και καθαριστριών, είτε από πλευράς των επιτροπών παραλαβής των γευμάτων. -Πότε λοιπόν και από ποιούς θα καθαρίζονται οι ώρες ; οι επιτροπές έχουν τα απαραίτητα προσόντα για τον ποιοτικό έλεγχο των γευμάτων;
- Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει βέβαια και η ‘’ακαθόριστη’’ διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τα παιδιά με αλλεργίες και προβλήματα διατροφής. Μπορεί να μοιράστηκε σχετικό έντυπο στους γονείς έτοιμο υπό συμπλήρωση, κανείς όμως δεν έχει διευκρινίσει πώς θα γίνει η σίτιση των συγκεκριμένων παιδιών. Από πληροφορίες προκύπτει ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών έχει αρνηθεί τη σίτιση. Μήπως λοιπόν το πρόγραμμα δεν είναι ακόμα έτοιμο για εφαρμογή; Μήπως θα πρέπει πρώτα να οργανωθεί πλήρως και μετά να γίνει έναρξη;
Από όλα τα παραπάνω αναδεικνύονται προβλήματα σχετικά με τον τρόπο οργάνωσης και υλοποίησης του συγκεκριμένου προγράμματος που θα πρέπει πρώτα να επιλυθούν και στη συνέχεια να μπει σε λειτουργία.
Η Ράνια Ποθητού είναι εκπαιδευτικός