Την πρώτη της συνεδρίαση πραγματοποίησε η διαπαραταξιακή επιτροπή που συστάθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Φιλαδέλφειας Νέας Χαλκηδόνας προκειμένου να υπάρξει ενδελεχής ενημέρωση για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην νέα διαχειριστική μελέτη. Στην συνεδρίαση παρέστησαν και υπηρεσιακοί παράγοντες που έδωσαν απαντήσεις στα μέλη της επιτροπής. Η επιτροπή θα συνεδριάσει εκ νέου την προσεχή Τρίτη. Στην συνεδρίαση δεν παραβρέθηκαν οι εκπρόσωποι της “Λαϊκής Συσπείρωσης” και του “Ξανά Μαζί”.
Μετά την συνεδρίαση, η Δημοτική Αρχή δημοσιοποίησε τις προτάσεις της και η Δύναμη Πολιτών την τοποθέτηση του επικεφαλής της Άρη Βασιλόπουλου.
Οι προτάσεις της Δημοτικής Αρχής
Ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας για τις προτάσεις της Δημοτικής μας Αρχής που αφενός εντάσσονται στο πλαίσιο των προεκλογικών μας εξαγγελιών και αφετέρου αναδεικνύουν το σύνολο της συστηματικής και σημαντικής δουλειάς που έχει γίνει όλους αυτούς τους μήνες από τα στελέχη μας, δουλειά που έχει ως τελικό σκοπό και στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση του άλσους της πόλης μας.
Αναβάθμιση για την οποία όλοι οι υποψήφιοι δήμαρχοι μιλούσαν προεκλογικά και που όλοι οι κάτοικοι της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας επιθυμούν να γίνει πράξη το συντομότερο δυνατό.
Οι προτάσεις της Δημοτικής Αρχής όσον αφορά τις τροποποιήσεις της υπάρχουσας μελέτης διαχείρισης του άλσους (διαχειριστική μελέτη 2016), με τις απαραίτητες προσαρμογές στο ΦΕΚ Β’5283/01.12.2020 είναι οι εξής:
- Η κατασκευή Δημοτικού Αναψυκτηρίου (πρώην Κένταυρος) βάσει και των οριζομένων δυνατοτήτων που παρέχονται από το ΦΕΚ Β’5283/01.12.2020.
- Έργο αναβαθμών εντός ζώνης περίπου 10,00 μ. σε περιοχή του «Άλσους Νέας Φιλαδέλφειας», έναντι του αδιάνοικτου πεζοδρόμου κατά μήκος της βόρειας και ανατολικής πλευράς του Ο.Τ. 295 στη Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής.
- Έργο απορροής ομβρίων υδάτων για την προστασία των διαμορφωμένων πρανών καθώς και μονοπάτι, σε συνέχεια του προτεινόμενου έργου των αναβαθμών.
- Φυλάκιο και μπάρα απαγόρευσης εισόδου οχημάτων ανατολικά του υπαίθριου χώρου στάθμευσης, που βρίσκεται στο πλάτωμα που δημιουργείται σε επαφή με το διαμορφωμένο πεζόδρομο της οδού Δεκελείας, στην αρχή του ασφαλτόδρομου που διασχίζει διαγωνίως το άλσος, ξεκινώντας από την οδό Τρωάδος στα δυτικά και καταλήγοντας στην οδό Ικαρίας στα ανατολικά. (Πύλη Ε3)
- Δημιουργία Κέντρου Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης στο κτίριο της πρώην ΕΜΥ (και αποθηκευτικός χώρος στον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου), το οποίο παραχωρήθηκε στο Δήμο από το ΥΠΕΝ για την ανωτέρω χρήση όπως το ΦΕΚ Β’5283/01.12.2020.
- Κατασκευή δεξαμενής πυρόσβεσης.
- Απομάκρυνση των αυθαίρετων εγκαταστάσεων από το άλσος όπως υπαγορεύουν οι αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί όπως και το προαναφερόμενο ΦΕΚ για την διαχείριση των αλσών και των δασών του συνόλου της χώρας.
- Μετατόπιση της λιθόκτιστης εισόδου Ε1 επί της οδού Ατταλείας και σύνδεση με την υφιστάμενη οδό εντός του Άλσους για την είσοδο –έξοδο οχημάτων.
- Έξι (6) είσοδοι για πρόσβαση του κοινού στο άλσος της Νέας Φιλαδέλφειας και συγκεκριμένα:
- Γήπεδο ΑΕΚ (Ε1)
- ΠΠΙΕΔ (αριστερά της εισόδου του κτιρίου – Ε2)
- Κένταυρος ( Ε3 )
- Χίου (Ε4)
- Νέα Ιωνία (Ε5)
- Νέα Ιωνία (Νέα Πύλη- Ε6)
Κατασκευή λυομένου θεάτρου σύμφωνα με τη παρ.3 του ΦΕΚ Β’5283/01.12.2020.
Κατασκευή τεσσάρων (4) δημοσίων WC σύμφωνα με τη παρ. 1 του ΦΕΚ Β’5283/01.12.2020.
Δημιουργία χώρου – κιόσκι ψυχαγωγικών εκδηλώσεων πλησίον της λίμνης του Άλσους προκειμένου να φιλοξενείται εκεί η υπό ίδρυση φιλαρμονική του Δήμου μας.
Όμως πέραν του σχεδιασμού μας, της δουλειάς μας και των προτάσεών μας, αντιλαμβανόμαστε πλήρως πως για ένα τόσο σημαντικό θέμα μπορούν και πρέπει να συνεισφέρουν θετικά όλοι όσοι μετέχουν στα δρώμενα του Δήμου μας.
Για το λόγο αυτό ο Δήμαρχος της πόλης μας κ. Γ. Βούρος προέβη στις εξής κινήσεις.
- Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου στάλθηκαν οι σχετικές εισηγήσεις προς όλους τους δημοτικούς συμβούλους καθώς και τους προέδρους των κοινοτικών μας συμβουλίων.
- Το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου κατατέθηκε πρόταση για μία πρώτη άτυπη συνεδρίαση των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων.
- Τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη ενημερωτική σύσκεψη με την συμμετοχή του Δημάρχου και εκπροσώπων της Δημοτικής Αρχής, καθώς και τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων Δύναμη Πολιτών, Ξανά Μαζί, Πόλη της Καρδιάς μας, Πόλης Ενότητα αλλά και ενός εκπροσώπου των ανεξάρτητων δημοτικών συμβούλων.
- Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έγινε αποδεκτή από την Δημοτική Αρχή η πρόταση που είχε κατατεθεί από πλευράς της αντιπολίτευσης για σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής για την περαιτέρω ενημέρωση – συζήτηση όσον αφορά τις τροποποιήσεις που προτείνονται στην μελέτη διαχείριση του άλσους μας.
- Την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου συνεδρίασε η διαπαραταξιακή επιτροπή.
- Την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου αποφασίστηκε να συνεδριάσει για 2η φορά η διαπαραταξιακή επιτροπή την Τρίτη 2 Μαρτίου.
- Την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου επίσης, ο Δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας Γ. Βούρος απέστειλε πρόσκληση σε όλους τους ανεξάρτητους δημοτικούς συμβούλους για ενημέρωση και συζήτηση επί του θέματος. Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Δευτέρα 1 Μαρτίου και θα μετέχουν επίσης ο Αντιδήμαρχος Τ.Υ. και ο Αντιδήμαρχος Πρασίνου.
Διαφορετικές αντιλήψεις και απόψεις σίγουρα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν.
Με όλα τα παραπάνω όμως θέλουμε να καταστεί για πολλοστή φορά σαφές, ότι για εμάς οι έννοιες συναίνεση, σύνθεση, συμπόρευση, συνεννόηση, συνεργασία, δεν αποτελούν κενό γράμμα αλλά συνειδητή πράξη και πολιτική επιλογή.
Ο στόχος άλλωστε πρέπει να είναι ένας και κοινός.
Η βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα.
Η τοποθέτηση της Δύναμης Πολιτών στην 1η συνεδρίαση της διαπαραταξιακής επιτροπής
Δίνουμε στη δημοσιότητα την τοποθέτηση του επικεφαλής της Δύναμης Πολιτών Άρη Βασιλόπουλου στην 1η συνεδρίαση της διαπαραταξιακής επιτροπής για την τροποποίηση της διαχειριστικής μελέτης του Άλσους, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα 26/2/2021:
Εισαγωγικά, αναφέρω ότι δεν μας έχουν δοθεί οι 5 μελέτες (αναβαθμών, Κενταύρου, ομβρίων, ακαθάρτων, πυροπροστασίας) που ζητήσαμε εγγράφως χθες και τις οποίες ζήτησα τηλεφωνικά και από το δήμαρχο, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα μας τις στείλει, η γνώση των οποίων είναι προαπαιτούμενο για την κατανόηση των αλλαγών που προτείνονται στη διαχειριστική. Επομένως, δεν πρόκειται να μπούμε σε συζήτηση για τα συγκεκριμένα θέματα, πέραν κάποιων ερωτημάτων που θα θέσουμε, αλλά και μία πρώτη παρουσίαση που μπορεί να γίνει σε αυτά από μέλη της δημοτικής αρχής που έχουν γνώση.
Επιπλέον, θέλω να καταθέσω δύο επισημάνσεις, σε σχέση με τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί σε σχέση με τη διαχειριστική:
Α. Το άλσος είναι δασική έκταση, που με το ν.4277/2014 χαρακτηρίστηκε Μητροπολιτικό πάρκο. Δεν είναι κοινόχρηστος χώρος, όπως περιγράφεται στις τροποποιήσεις της διαχειριστικής. Προφανώς πρόκειται περί αβλεψίας, η οποία όμως πρέπει να αλλάξει γιατί τα γραπτά μένουν.
Β. Το νότιο τμήμα του άλσους είναι ιδιοκτησία του Δήμου, δεν είναι παραχωρημένο κατά χρήση, όπως περιγράφεται στις τροποποιήσεις που καταθέτετε. Οφείλετε να είστε πιο προσεκτικοί και ενημερωμένοι σε αυτά τα θέματα.
Επί των προτάσεων – τροποποιήσεων της δημοτικής αρχής για τη διαχειριστική μελέτη του άλσους, η θέση μας είναι η εξής, με τη σειρά αρίθμησης που έχει κατατεθεί:
Τροποποίηση 1: Μετατόπιση εισόδου Ε1:
Κατανοούμε την ανάγκη να γίνει, λόγω της γωνίας που θα ενωθούν οι πεζόδρομοι στη διασταύρωση Ατταλείας και Καπαδοκίας, όπου και θα υπάρχει υψομετρική διαφορά με την υπάρχουσα είσοδο. Επίσης θεωρούμε ότι στο σημείο που προτείνεται η νέα είσοδος είναι ένα καλό σημείο για να τραβηχτεί ο υπάρχων εσωτερικός δρόμος του άλσους, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε πυροσβεστικά, ασθενοφόρα κα οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Τροποποίηση 2: Αναβαθμοί:
- Γιατί προτείνονται αναβαθμοί στη διαχειριστική και από ποιον; Μέχρι στιγμής η μοναδική εγκεκριμένη παρέμβαση που προβλέπεται ανάμεσα στον πεζόδρομο και το άλσος είναι το τοιχίο ύψους 5.8 μ.
- Πού είναι η μελέτη των αναβαθμών, ώστε να γνωρίζουμε τα ακριβή τεχνικά στοιχεία της παρέμβασης; Έχει λάβει κάποια έγκριση; (Εδώ υπήρξε εισαγωγική ενημέρωση ότι ακόμη η μελέτη δεν έχει λάβει έγκριση κάποιας υπηρεσίας, δεδομένης της θέσης της Τεχνικής Υπηρεσίας περί αναρμοδιότητάς της και αναπομπής της στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με βάση το άρθρο 13 του ν. 4467/ΦΕΚ Α 56/13.04.2017)
- Πόσα είναι τα ακριβή τ.μ. της παρέμβασης στο άλσος και όχι περίπου (10 μ. πλάτος), όπως αναφέρεται στην εισήγηση;
- Πόσα δέντρα περιλαμβάνει ο χώρος και τι πρόκειται να γίνει με αυτά;
- Αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του συγκεκριμένου τμήματος ως δασικής;
Τροποποίηση 3: έργο ομβρίων υδάτων
- Ποια είναι η μελέτη των ομβρίων; Είναι εγκεκριμένη; Σε ποια περιοχή παρεμβαίνει και με ποιο τρόπο; Αφαιρεί δέντρα ή δημιουργεί διάβρωση του εδάφους;
Τροποποίηση 4: μπάρα εισόδου στον Κένταυρο
- Δεν έχουμε αντίρρηση.
Τροποποίηση 5: Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης.
Είναι μία δική μας προσπάθεια να περιέλθει στο Δήμο και ο μόνος λόγος που δεν το συμπεριλάβαμε στη διαχειριστική του 2016 είναι ότι ακόμη δεν είχε παραχωρηθεί από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Το συγκεκριμένο έργο έχει μάλιστα και εγκεκριμένη χρηματοδότηση 200.000 ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής, το οποίο δεν μπορούσε να προχωρήσει με την προηγούμενη υπουργική απόφαση λόγω πολεοδομικών θεμάτων.
Ερώτημα αν ισχύουν οι πληροφορίες ότι πρόκειται να μεταφερθεί εκεί τμήμα του προσωπικού του πρασίνου. (Απαντήθηκε ότι θα μεταφερθεί στο ΠΠΙΕΔ και στη Σελεύκειας)
Τροποποίηση 6: Κένταυρος
- Γιατί αλλάζει το τοπογραφικό αποτύπωμα; Υπάρχει διαφορετική – νέα μελέτη;
- Αν υπάρχει νέα μελέτη, γιατί γίνεται αυτό; Δεν αρκεί η υπάρχουσα μελέτη που έκαναν οι υπηρεσίες του Δήμου, η οποία μάλιστα έχει τις εγκρίσεις του ΣΑ και του ΣΥΠΟΘΑ; Αν το πρόβλημα είναι ότι η υπάρχουσα μελέτη δεν έχει πατάρι, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η αρχική μελέτη που έγινε, διέθετε πατάρι και ότι αν θέλουν να κάνουν, αξιοποιώντας τη νέα υπουργική απόφαση, τότε ας ζητηθεί από την υπηρεσία να προβεί σε τροποποίηση της μελέτης. Ο Δήμος έχει συνέχεια. Δεν είναι δυνατόν κάθε δημοτική αρχή να έρχεται να ακυρώνει δουλειά χρόνων και το έργο των υπηρεσιών.
- Προτείνουμε να μην αξιοποιηθεί ο μάξιμουμ χώρος που προβλέπει η Υπουργική Απόφαση, ο οποίος φτάνει μέχρι και 1 στρέμμα χώρου για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Υπενθυμίζουμε ότι στον παλιό Κένταυρο ο εξωτερικός χώρος ήταν 650 τ.μ. Είναι αδιανόητο για εμάς το 1 στρ. κάλυψης με τραπεζοκαθίσματα, ενώ μάλιστα στο τοπογραφικό η έκταση αυτή φαίνεται ακόμη μεγαλύτερη από τη μέγιστη προβλεπόμενη δυνατή.
Τροποποίηση 7: Δεξαμενή πυρόσβεσης
- Είναι στο ίδιο σημείο με την εγκεκριμένη διαχειριστική ή μετατοπίζεται και αν ναι, πού ακριβώς;
- Στο σημείο υπάρχουν δέντρα που πρέπει να κοπούν και πόσα είναι αυτά;
- Ποιες είναι οι ακριβείς διαστάσεις της δεξαμενής (μήκος, πλάτος, βάθος);
Τροποποίηση 8: απομάκρυνση εγκατάστασης Φιλοζωικού
- Συμφωνούμε με την κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών βάσει της απόφασης του Εφετείου. Την ίδια στιγμή όμως οφείλουμε να σκεφτούμε και με βάση την κοινή λογική και να διεκδικήσουμε να παραμείνει ο Φιλοζωικός εντός του άλσους, στο βόρειο τμήμα του. Με τον ίδιο τρόπο που διεκδικήσατε την τροποποίηση της προηγούμενης υπουργικής απόφασης για τις διαχειριστικές μελέτες, οφείλετε να διεκδικήσετε την υιοθέτηση της πρότασης του Φιλοζωικού Συλλόγου για νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας καταφυγίων εντός αλσών, πρόταση την οποία εσείς αρνηθήκατε να φέρετε καν προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Τροποποίηση 9: Είσοδοι:
- Υπάρχει σοβαρή διαφωνία από εμάς με τον περιορισμό των εισόδων. Έχουμε διαφορετική φιλοσοφία για το άλσος και την ασφάλεια. Το άλσος για εμάς, πέρα από τους διοικητικούς χαρακτηρισμούς, είναι ένα περιαστικό πράσινο, το οποίο είναι και οφείλει να είναι ανοιχτό και προσβάσιμο στους πολίτες όλων των γύρω περιοχών για περπάτημα, τρέξιμο, για δραστηριότητες αναψυχής και η ασφάλειά του είναι άμεσα συναρτημένη με την παρουσία κόσμου, αλλά και με τον ηλεκτροφωτισμό τη νύχτα. Σημειώνουμε εδώ ότι εμείς κάναμε μελέτη ηλεκτροφωτισμού, εντάξαμε το έργο στο ΕΣΠΑ και το δημοπρατήσαμε εδώ και χρόνια, αλλά ακόμη δεν έχει προχωρήσει από τη σημερινή διοίκηση. Είναι ψευδεπίγραφη η αντίληψη περί ασφάλειας που επικαλείστε, η οποία προσκρούει στην ίδια την πραγματικότητα: τα ύψους 2 μ. κάγκελα γύρω από το άλσος, όλοι γνωρίζετε ότι δεν εμποδίζουν όσους προβαίνουν σε παραβατικές ή και παράνομες συμπεριφορές εντός του άλσους. Επομένως, το μόνο που επιτυγχάνει η πρότασή σας είναι να δυσχεράνει την πρόσβαση στους επισκέπτες του άλσους, κάνοντας δυσκολότερη τη ζωή τους, να επιτυγχάνει μεγάλη συγκέντρωση κόσμου αλλά και σταθμευμένων αυτοκινήτων γύρω από τις εισόδους, αλλά και δημιουργώντας ζητήματα ασφαλείας σε περίπτωση ανάγκης άμεσης εκκένωσης. Τέλος, θεωρούμε αδιανόητο το κλείσιμο της κεντρικής εισόδου του άλσους από τον πεζόδρομο, δίπλα στο ΚΑΠΗ (πρώην Τσιπουράδικο). Θεωρούμε πως εδώ πρόκειται περί λάθους στην αποτύπωση στο τοπογραφικό, γιατί κατά τα άλλα, αν ισχύει είναι μία πρόταση εξόχως προβληματική. (Στην εισαγωγική συζήτηση ο κ. Κοσκολέτος διευκρίνισε ότι πρόκειται περί λάθους αποτύπωσης στο τοπογραφικό).
Τροποποίηση 10: Συμφωνούμε στη δημιουργία θεάτρου, εμείς άλλωστε είχαμε χωροθετήσει στο ίδιο ακριβώς σημείο τη δημιουργία χώρου πολιτιστικών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, γιατί μόνο αυτό επιτρεπόταν με την προηγούμενη υπουργική απόφαση. Θέτουμε όμως μία σοβαρή προϋπόθεση για την ψήφιση του συγκεκριμένου σημείου: τη λήψη απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου με ρητή και κατηγορηματική δέσμευση για χρήση του μόνο από το Δήμο, για παροχή δωρεάν εκδηλώσεων, αποκλείοντας κάθε δυνατότητα μίσθωσής του σε ιδιώτη ή σύμβασης με ιδιώτη για οργάνωση εκδηλώσεων.
Τροποποίηση 11: Τουαλέτες:
- Στα σημεία αυτά υπάρχει αποχετευτικό σύστημα και αν όχι πώς προβλέπεται να λειτουργήσουν;
Τροποποίηση 12: Η εγκεκριμένη διαχειριστική προέβλεπε δημιουργία νέων κιοσκιών, τα οποία και φτιάχτηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας μας με την υλοποίηση της μελέτης ανάπλασης. Γιατί δημιουργείται ακόμη ένα, όταν μπορεί να αξιοποιηθεί για την Φιλαρμονική ένα ήδη υπάρχον;
Διαβάστε την έντυπη έκδοση της Φιλα-ηδόνα